09155151960
ساری - دهکده تجاری نیاوران
ما را دنبال کنید
ساری - دهکده تجاری نیاوران
09155151960

7مرحله ساخت و طراحی قایق یا شناور

۷مرحله ساخت و طراحی قایق یا شناور
بسیاری از مردم آرزو دارند صاحب یک قایق تفریحی شوند و با آزادی، تمامی مناطق زیبا دریایی را کاوش کنند.
در این نوشته از سایت ریحانی موتور(تولید کننده قایق | شناور تفریحی در ایران) قصد داریم در مورد نحوه طراحی و ساخت قایق ها صحبت کنیم.
همه ما می دانیم ساخت یک قایق یک فرآیند طولانی و پیچیده است.  پس با ما همراه شوید تا مراحل ساخت و طراحی قایق را با هم مرور کنیم.

۱-تعریف الزامات

برای ساخت یک قایق موتوری جدید، داشتن شرح واضحی از نیازهای اولیه (مشتری) ضروری است. ویژگی های کلیدی و معیارهای عملکرد قایق، طراحی، محدوده قیمت، مناسب ترین کارخانه قایق سازی را تعیین می کند. بنابراین، شناخت نیاز های اولیه بازار و مشتریان قایق های بسیار اهمیت دارد.
۲. طراحی برای ساخت قایق مشابه ساخت یک ساختمان ، قایق سازی نیز نیازمند یک مطالعه اولیه طراحی به نام “طراحی خلاصه اولیه (PSD) است. برای ساخت قایق، به طور کلی، طرح های اولیه و ساختاری به تعریف تمام ویژگی های فنی و فیزیکی قایق کمک می کند. این عناصر با مشتری، یک شرکت معماری و یک مدیر پروژه دستیار که بر استانداردها و قوانین ، استفاده نهایی سازه و همچنین استانداردهای مختلف زیست محیطی و ایمنی مرتبط با آن تکیه می کنند، تعریف می شوند.
۳- مطالعه صنعتی سازی برای ساخت قایق
در این مرحله، نقشه های معماران به یک برنامه تولید که با روش و زیرساخت ها (ابزار تولید، جابجایی و سازه ها) سازگار باشد، تبدیل می شود. برای شروع ساخت قایق، نمونه اولیه سازه بررسی می شود. علاوه بر این، تیم جزئیات برنامه کاری را به صورت مرحله به مرحله و عنصر به عنصر، از پنل های مورد استفاده برای ایجاد کف، پارتیشن ها تا پروفایل های مختلف، فلنج ها و سایر عناصر برای تقویت سازه، با در نظر گرفتن تمام اجزای تشکیل دهنده کار، مشخص می کند. مدیران پروژه با همکاری مدیر تأمین، با تکیه بر شرکای تامین کننده، سفارشات مختلف را انجام می دهند.

۴. ورود مواد اولیه

در ساخت قایق، مواد اولیه و قطعات مختلف برشکاری شده با اکسیژن را که حاصل نامگذاری و برشکاری های تعیین شده در مرحله قبل است، در این مرحله تحویل می گیریند . انباردار این موارد را پردازش می کند. سپس، مواد توسط جرثقیل و تیم های تولید تخلیه می شوند. اپراتور جرثقیل از روی زمین با بی سیم توسط یکی از سرپرستان تیم جوشکار و تیم او که مسئولیت ایمن سازی بار درحین جابجایی با انواع لوازم جانبی بلند کردن (مانند اسپردرها، انبرهای ورق فلز) را بر عهده دارند، هدایت می شود. یکی از رانندگان خودرو سایر عناصر را حمل می کند.

۵. ساخت بدنه قایق یا شناور

۱-۵. پیش ساخت بلوک یا پنل در کارگاه در ساخت قایق، جرثقیل، تریلر و لیفتراک، عناصر مختلف مورد نیاز برای ساخت بدنه (ورق ها، پروفیل ها و غیره) را بر اساس نیاز فرآیند به کارگاه جوشکاری منتقل می کنند. در کارگاه، جوشکارها با کمک انواع ماشین آلات، عناصر کار را مطابق با اشکال مورد نظر خم و شکل می دهند. سپس این عناصر ساخته شده با دیگ بخار یا جوشکاری مکانیکی را پیش مونتاژ می کنند تا آنها را برای مرحله مونتاژ و سپس جوشکاری توسط جوشکارها آماده کنند.
در مرحله مونتاژ توسط جوشکارها، در هر پنلی که برای تشکیل محفظه های مختلف قایق مونتاژ می شود، بلوک ها را با تلسکوپ تراز می کنند و از صفحه مونتاژ که در ابتدای ساخت تراز شده است، به عنوان مرجع استفاده می کنند در ساخت قایق، تیم مسئول با جرثقیل پنل ها را روی سکو قرار می دهد و با کمک جک و بالابر آنها را به هم نزدیک می کند تا زمانی که عناصر را در جای خود قرار دهند. در پایان مونتاژ، جوشکارها تمام عناصر را به هم جوش می دهند. در پایان این مرحله، بدنه بیرونی و محفظه های مختلف قایق مونتاژ می شوند.
  نمایندگی طراحی و ساخت قایق تفریحی در ایران- ریحانی موتورز

6. تجهیزات و چیدمان

پس از اینکه بدنه و عرشه های مختلف قایق را سوار کردند، افراد مختلفی برای تکمیل بدنه قایق وارد عمل می شوند، از جمله نقاشان، بناها، برقکاران، عایق سازان، لوله کش ها، مکانیک لبه ها و کارگاه ها. هر یک از این افراد برای انجام فعالیت های خود الزامات خاص خود را دارند. بنابراین، جوشکارها و لوله کش ها بر اساس رزروهای از پیش تعیین شده در نقشه های مونتاژ، محل کار خود را مشخص می کنند.
سپس، برقکاران و مکانیک های لبه، تجهیزات مربوط به خود را نصب می کنند. بدیهی است، این فعالیت های مختلف به دلیل دخالت این مشاغل مختلف در فضایی به کوچکی بدنه قایق، خطرات بالقوه ای را ایجاد می کند. به همین دلیل، مدیر پروژه و مدیر تولید با همکاری تسهیل کننده ایمنی و محیط زیست، بر انجام صحیح این کارها با ایمنی کامل نظارت می کنند

۱-۷.آماده سازی برای شناورسازی (کندن/جابجایی/رنگ آمیزی پایین تنه)

پس از آن، تیم کشش ساحلی عملیات شناورسازی را آماده می کند. ابتدا، سازه را که شامل جابجایی قایق از سنگ مرمر به واگن های کشش روی زمین است، جابجا می کنند و این امر شناورسازی را امکان پذیر می کند. این عملیات با استفاده از وینچ های به اصطلاح کشش یا جابجایی انجام می شود که امکان انتقال سازه از سنگ مرمر مونتاژ تا محور مسیر کشش روی زمین را فراهم می کند. بنابراین، این جابجایی به جوشکاران اجازه می دهد تا جوشکاری های کف را نهایی کنند و نقاشان، پیمانکاران دائمی سایت، قسمت های زنده (قسمتی از سازه که باید غرق شود) را رنگ آمیزی کنند.

۲-۷. شناورسازی نهایی

در نهایت، در این مرحله از ساخت قایق، جرثقیل چراغ های نشانگر را روی واگن های کشش زمینی قرار می دهد. این چراغ ها به مجسم سازی واگن های غوطه ور در آب کمک می کنند و بدین ترتیب، قایق را به طور کامل در محور مسیر کشش و روی واگن ها نگه می دارند.
  ساخت قایق | شناور تفریحی مازندران(شمال)- ریحانی موتور کلام پایانی
طراحی و تولید قایق یا شناور پروسه ای زمان بر است و باید بصورت دقیق و منظم انجام شود. یکی از شرکت های موفق در ایران که در زمینه تولید قایق توانسته محصولات خود را به کشور های حوزه خلیج فارس هم صادر کند شرکت ریحانی موتورز است که شما می توانید جهت خرید قایق تفریحی در ایران با کارشناسان این شرکت درارتباط باشید و سفارش خود را ثبت کنید.
ساخت قایق فرآیندی است که در آن هر مرحله با دقت و ظرافت برنامه‌ریزی می‌شود. هر شناورکه به صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شود، یک شاهکار واقعی و هنری در مهندسی است. برای اطمینان از لذت بردن مشتری از قایق خود، مهم است که تنها به متخصصان و کارشناسان برای ساخت آن مراجعه شود.
اولین مرحله، مرحله‌ی تصور و ایده پردازی است. پس از نهایی شدن و تایید یک طرح، زمان تولید فرا می‌رسد.
وقتی سفارش طراحی و ساخت قایق و شناور خود را به شرکت قایق سازی میدهید ، می‌توانید از یک قطعه‌ی واقعاً منحصر به فرد که دقیقاً مطابق نظر و میل شماست لذت ببرید.
برخلاف مدل‌های آماده که در بهترین حالت می‌توانید بین طرح‌های مختلف انتخاب کنید، هنگام ساخت، شما این فرصت را دارید که از ابتدا تمام امکانات و جزئیات تجهیزات را خودتان تعیین کنید. با چنین قطعه منحصر به فردی، هیچ محدودیتی برای آنچه می‌توانید انجام دهید وجود ندارد. می‌توانید یک استخر شنا روی عرشه تعبیه کنید، بالگرد فرود بیاورید یا موتور قایق قوی تری را انتخاب کنید.
حتی میتوانید ویژگی هایی نظیر: سیستم‌های ایمنی، فضایی برای جت اسکی و… را به سفارش خود اضافه کنید تا در نهایت از شناور خود نهایت لذت را ببرید.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *